Fredag!

Äntligen helg, gud va skönt, Thomas är hemma hela helgen och det är bara till att mysa. Fast ifs, så är vi nog ifrån varandra på lördag, då vi hela familjen har blivit bjudna till Borås djurpark av farfar Pers jobb alldeles gratis, det var något om sponsring och Elfsborg. ...
Men jag känner att gå på djurparken hela dagen, det är nog inte så bra för mig och jag är dessutom sjukskriven ( själv) så jag gör nog bäst i att vara hemma.

Jag själv ska nog åka till Trollhättan på lördag om mina grabbar åker iväg till Borås,
( tillsammans med mamma och hennes ena kontaktperson) tänkte kolla om jag hittar någon fin body + byxa till bebben, kan vara kul att ha något nytt i BB-väskan.

Sen har jag även tänkt att baka en köttfärspaj med kantraller i.. + tacossmak.. längtar efter det oxå!

Annars så händer det väl inte så mycket i helgen, mina fastrar och farbröder + pappa ska till Karaby igen och göra det sista (antar jag) i farmor och farfars hus innan det rivs. Får se om vi får tag i något mer som kan vara kul att ha.

Idag så är jag hemma hos mina föräldrar under dagen, Axel är på förskolan det är fotografering idag. Spännande, ska bli så kul att se hur bilderna har blivit!

Jag sitter även och väntar på mäklaren Lars ska ringa oss ( Olle är ledig ) det är bara vi som har lagt bud, och troligen så tycker säljaren att det är för lågt, men jag ska se vad som kan göras, och vi kan t.om gå upp lite till .. men inte för mycket,. för annars blir det så dyrt för oss.

Enligt säkra källor (grannarna)
så vill dottern (hon som säljer) ha ut 800 000 minst för huset, och det kommer hon nog aldrig att få..
för det är rätt mycket att göra.
* Taket ska läggas om,
* dränering runt kåken
* så ska vi göra om kök och badrum oxå, eftersom det är orginal från ´65......

I say no more!

Idag ska vi äta tacos, jag har verkligen längtar ihjäl mig efter det, det var så länge sen..
Axel äter ju inte så jättemycket på eftermiddagen när han har varit på förskolan, så det passar nog bra med lite tacos, för då kan små plocka det han vill ha :)

Det var mina helgplaner det, hm.. undrar om det kommer att bli så ?!?

Vad har ni för helgplaner?!?!?


Komentarer
Postat av: Mia

Minsta möjliga =)

2009-09-18 @ 13:15:35
URL: http://spaaniz.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vi har faktiskt inga inplanerade helgplaner :) Såååå skönt för en gångs skull :)



Nu är jag igång och bakar pizza.. alltid godare med hemmagjort :)

2009-09-18 @ 18:10:50
URL: http://tenshii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0