Stackars liten och sabla vårdcentralen

Axel han är fortfarande sjuk lillestackar, febern ger inte med sig och jag börjar tror att det inte bara är tänderna som spökar.
Mamma har haft honom idag eftersom jag var tvungen att jobba, men när jag kom och hämtade honom så låg han bara och titta i tomma intet! Så jag ringde och pratade med vårdcentralen, för lite info och hjälp,

jag fick en akut tid 15.20 läs 15.20 klockan var 15.05 när jag lade på luren, så jag och mamma skyndade oss att packa bilen med alla grejjer (eftersom mamma snart skulle iväg och jobba,) körde som galningar till vårdcentralen för att hinna i tid. kom 15.21. anmälde oss i luckan, och de bad oss att sitta ner i vänterummet..
klockan gick och alla andra i vänterummet försvann antingen hem eller in i ett undersökningsrum, och där satt vi kvar själva!

Klockan 16.25 kom vi in.. en timme och fem minuter efter våran akuttid... KALLAR MAN DET AKUTTID?!?!??!?!?!??!?!?
Nej det tycker inte jag.. jag tänker aldrig besöka vårdcentralen med Axel mer, jag åker hellre till akuten i Trollhättan istället!

Förrsten det var inga problem med Axel, han har bara feber, BARA..BARA.!!!

Fy fan va jag är besviken på Grästorps vårdcentral! Det är ju inte första gången kan jag lova!!!
Kan säkert tänka mig att den långa väntetiden beror på att det inte kostar något för oss att betala för Axel och därför kan man dra över den "magiska" 30 minuter försent och få pengarna tillbaka!!! För när man är där själv så får komma in inom en halvtimme!!!!!

Komentarer
Postat av: Marika

Det e ju förjävligt rent ut sagt...

2009-04-02 @ 15:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0