[ Kan mycket ]

Igår kväll, när jag satt i sängen innan jag skulle somna, så fick jag för mig att skriva ner allt Axel kunde osv!
Å gisses va listan blev lång, å den fortsätter fortfarande, för man kommer på nya saker hela tiden

Nu är han 20 månader, snart 21, å på denna månaden har han lärt så himla mycket,
Han har ju börjat att prata mer och göra sig förståd, ..

Mamma, - högt och tydligt, det har han kunnat säga länge ifs, det kallade han många ett tag, inkl sin papap
Pappa - har kommit nu när han varit sjuk, ropat på pappa hela tiden så nu går han runt och säger det hela tiden. EN mycket stolt kille som har lärt sig detta

Traktor " aktor" även bil kallas för det

ost "ot , ot " har börjat att komma mer och mer

Ka.. det är tydligen flygplan

Skor. " or, or" och så pekar han eller hämtar

Är det ? " e de" upprepas ofta

Tror även att han säger Irre, Irre ibland (Smirre, våran katt) men jag är ej helt säker
Han älskar verkligen Smirre, trots att känslorna inte är samma tillbaka alltid eftersom han ska bära, klappa och gosa och pussa Smirre väldigt ofta, ibland lite för hårt.

"Gis "(gris)

Hejdå. " hedå" hedå,"

" hej "

Sitta, "itta "
och så bankar han på stolen där någon ska sitta

Titta

Namnam - godis

Ja

Nä (tror jag)

16 ord redan, det är bra :) *stolt mamma*

Han är väldigt noga med att alla ska ha av allt och vara med överallt, speciellt vid matbordet

Älskar filmen "Cars" ses många gånger per dag!..

Han kan låta som viss djur
Muuuuu- ko
bäää " äääää" Får

Älskar att titta i böcker, som innehåller traktorer, djur, bilar osv

gillar att dansa, speciellt till SvenIngvars eller abba, så svänger rumpan extra mycket

Kan rörelserna till sånger, t.ex imse vimse spindel, i ett hus i skogens slut, blinka lilla stjärna

Tar sig fram på sin trehjuling, trippande på fötterna!

är en mästare på att klättra!

Han förstår väldigt mycket, han vet vem som är vem.

Det ska vara ordning och reda, varje sak på sin plats, det är viktigt det!

vet hur man får igång tv:en, cdspelaren ( dock inget vi önskar att han kunde just nu)

 Våran son har blivit stor :)

Komentarer
Postat av: Nina Andersson

HUR GÖR JAG när jag ska utmana???

Du får komma över och lära mej länka.

Nina :o)

2009-01-28 @ 21:10:34
URL: http://lillrova.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

hihi vad sööött! och vad duktig han är! det händer mkt nu =)



kram

2009-01-28 @ 21:28:45
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Lina

mysigt. Händer hos er i helgen då ? :)

2009-01-30 @ 13:23:25
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0