[ Bus, lite fika ! ]

Allt det innehöll Malin och Patriks besök hemma hos oss idag, vi trodde faktiskt att Axel skulle bli lite blyg, men den sidan för totalt försvunnen, Istället kom den otroligt busiga och charmiga Axel fram :)
Han höll igång hela tiden ,och bästa av allt var nog när fikan kom fram,då var det glass och strössel till Axel och en god kladdkaka till oss andra!!!


Kladdkakareceptet

Ingredienser

12-16 port


100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
florsocker

Till servering:
vispad grädde eller glass och frukt


Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt. 

(recpet från Arla)


Komentarer
Postat av: Johanna

Ja ville först oxå ha dörrar överallt, men sen kom jag å tänka på att i så fall måste man ju ha sina boxar Uppe på bänken eftersom signalerna inte går igenom luckan. Å boxar uppe på bänken samlar typ bara damm =/ Kolla in www.mobeljakt.se, där har de samlat mycket inom samma kategori :)

2009-01-04 @ 13:36:33
Postat av: Fru Evelina

hihi så fort jag hör kladdkaka så tänker jag på fredrik... han äääälskar chokladbakverk så kladdkaka är en klassiker här hemma =) men det är ju så gott!



hoppas ni har haft en bra söndag so far!

kram

2009-01-04 @ 17:58:05
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0