Status!

Status just nu:


Jag: Sitter här och sufar, uppdaterar bloggen för fulla muggar,samtidigt som jag springer till köket och ordnar med maten till mig och Thomas

" Är i vecka 32
Man kan lätt bli andfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir andfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite." tagit ifrån "
familjeliv.se"

Axel: Är hos mormor och morfar under dagen, de har putsat fönster och dammat av lite bord och sånt: Busar för fullt

Thomas: Spacklar och slipar i rummet.. blir jättebra

Bebben: å den sparkar och lever för fullt, gillar när Axel leker bredvid, speciellt när han kör med bilar på magen!
 "Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg." tagit ifrån "
familjeliv.se"

Jag och Thomas tillsammans:  Är proppmätta, efter en mycket god middag! Nu ska vi vila, invänta tvätten ska bli klar och även åka och titta om f.d Tengeneboden är öppen!

Komentarer
Postat av: sandra

härligt härligt :) det blir nog bra

följa varandra via bloglovin?

kram

2009-08-16 @ 14:04:48
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: Mia

födde ju Loke i v.29 + 6 dagar och då vägde han 1785 g. så jag tror att din bebbe borde väga mer än 1500 g =)

2009-08-16 @ 16:47:04
URL: http://spaaniz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tengeneboden är öppen tisdagar å torsdagar kl 10-16 :-)



2009-08-16 @ 18:00:55
Postat av: sandra

Härligt vad glad jag blir :)

har du haft en bra dag?

kram

2009-08-16 @ 18:49:20
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

nu är det inte långt kvar tills ni får möta er lilla bebis!!!

2009-08-16 @ 19:09:08
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Mia

ja jag har fortfarande lika ont, fast det är ju olika dagar. men jag vaknar på nätter av smärta i magen och den är inte att leka med =(

är ju sjukskriven tills på söndag så vi får se vad som händer sedan. Känner att jag inte klarar av att gå till jobbet. Usch, gillar inte att känna mig så här, man är ju van att alltid vara i farten och inte behöva be om hjälp med allting men nu är man helt plötsligt handikappad.

nej, att vara gravid är uppenbarligen inte alltid roligt.

//mia

2009-08-17 @ 16:31:16
URL: http://spaaniz.blogg.se/
Postat av: Mia

tycker jag låter bra, att du ska prata med en läkare alltså. Det är ju bara vila som gäller. så länge värken går över när man vilar så är det ingen fara har jag fått höra.

kram

2009-08-17 @ 21:47:49
URL: http://spaaniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0