Kolmilan Anna

Här i trakten där jag bor, (jag bor i Grästorp, i västragötlandslän,) så finns det en kolmila i Tengene som tänds varje vår/sommar! Varje år så får den hete ett tjejnamn, oftast eller jämt efter kolarna (= gubbarna/killarna som vaktar och jobbar med den) iår heter den Anna, efter Philips fru! Anna e även dotter till en av grundarna till milan. Sven Tengström det e han och hans bror Åke Tengström som e grundarna till milan! Den ligger i vildsvinshängnet i Tengene!

Jag har alltid varit där och hängt på milan så fort jag har kunnat när jag var mindre, det e mysigt, en tradition! Förra året var det första året jag missa den, eftersom vi precis hade fått Axel då, men i år så var vi där, och Axel oxå!
I början så var han lite skeptiskt till det här, men sen när han blidde varm i kläderna så var de full fart på han, hela tiden, han sprang omkring och busade, jagade de större barnen, hade jättekul, sketen från topp till tå. Såg precis ut som en kolare.


Milan Anna
blir jättebra grillkol, sen när den e klar!







Kommer att komma mer kort imorgon, för i kväll ska vi dit och grilla och mysa hela våran familj!


Komentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0