R.I.P

Jadå, var det dag för nästa dödsfall :(
Denna gången så var det våran älskade Felix, OBS, GRANNENS KATT. Jag och Thomas kom hem från mormor och morfar, (där Axel fortfarande e kvar, de ville han han i natt igen, för då slapp mamma gå upp tidigt och hämta honom imorgon .) jag var inne, men hade dörren uppe och hörde bara ett kattvrål , ungefär som de låter när några katter bråkar, :Smirre var inne som tur var ,tänkte att det var grannkatten Rasmus och Felix som bråkade, men det var inte Rasmus utan någon annan! Väl ute så stod det även en bil, stilla och chauffören var ute och letade efter något, så jag frågade vad de va?! Då sa han att han att han körde på en svart katt, då förstod jag att de var Felix, hittade honom i säden, Thomas stannade hos honom och så gick jag och hämtade Nina,

när vi fick fram han å släppte ner honom för att kolla om han kunde gå eller var skadad så fick vi se att han släpade hela bakpartiet efter sig, så det var bara för Nina att åka till akuten i Vara med honom. Han som körde på han körde in henne,
jag och Thomas stannade hemma  med Elias, (sonen ) fick han till söms osv!

Nina kom hem några timmar senare, med tårar ner för kinderna, det hade tagit två sprutor innan han somnade in..
Usch, stackarn, men som hon sa, det var ingen ide att plåga honom i onödan!!

Så nu finns Felix i katthimlen, *snyft*
Smirres enda vän här.... borta!

Komentarer
Postat av: Kikki

Stackars katt!!!



Jo, sambon har semester, å jag har semester från ett av mina jobb... Å på det andra jobbet så jobbar jag bara en eller två dagar i veckan, så det blir ju som semester...

2008-07-10 @ 11:41:17
Postat av: Maria

Ja tack det var riktigt mysigt! Usch då, det var inte roligt. Jobbigt att mista katter (och andra djur) dom blir ju som familjemedlemmar!

2008-07-10 @ 13:53:05
URL: http://devilsndust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0