tid i köket, tandkräm, spackel & tand Gerd.

idag, eller förresten där ljög jag, igår var de ju.. ( blir lätt förvirrad på alla dagar när man bara går hemma ) å var ja i köket hela dagen typ känns de som. ifs, så var jag hemma hos morsan men de var i köket iallfall. Först ut så gjorde jag ett stort lass med pannbiffar med lök ( min älsklings favisar) och sen gjorde jag ett jättestort lass med egna piroger, blev faktiskt riktigt bra. och sen de som blev över på köttfärsen till pirogerna så gjorde vi en paj. Så nu har vi mat i några veckor.. Skönt. Och häromdagen så gjorde jag ett jättestort lass med köttfärsås.
Så nu kan vi inte klaga på att vi inte har någon mat, för har vi.

Idag är de en lugn och mysig dag. Axel ligger och sover sin förmiddagsvila. (efter mycket skrik och gråt för att han inte ville sova, trött som han var) sen i eftermiddag ska vi till stan, ja och han och gå i affärer och mysa lite! Sen möter Thomas upp oss där för att mysa tillsammans!

Får inte glömma att köpa tandkräm, den e slut, eller nästan, man får ta i för kung och fosterland för att få ut de lilla som e kvar iallfall.

Ikväll ska Thomas ta itu med spacklingen, för imorgon ska vi slipa och slipa och antagligen spackla lite mer.. grrrrr
Axel ska till mormor och morfar under dagen, Axel och mormor ska till tant Gerd och besöka henne på dagen!

Och sen får vi se om hinner med att besöka farmor och farfar i Borås på söndag, måste kolla in Alice, den nya familjemedlemmen. En underbar söt hundvalp,som enligt farmor har sylvassa tänder........


Komentarer
Postat av: Maria

Jösses, vad du har lagat mat =) He he så mkt har jag nog aldrig lagat på en gång! Ja hungriga lär ni ju inte behöva gå i vart fall. Ha en bra helg!!

2008-02-23 @ 01:19:28
URL: http://devilsndust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0